lunedì 30 maggio 2016

The time I made and exhibition of fashion art in Venezuela


When my mother told me that I had received the permit to make an exhibition in the art gallery of Sidor in Venezuela, I couldn’t believe it! I had always dreamed in doing an exhibition in my country, after many international exhibitions done. And this was the moment and the place to do it, in my beautiful city of birth. I took my suitcase from Rome and I packed all my fashion illustrations, patterns and portfolio photos and more, I drew a wall mural inspired in the fauno dress, my graduation thesis. Fauno talks about dreams, dreams that can become true if one work for it with all the force... the fauno muses are my muses, they’re those that push me forward to continue this hard road...
The people of the art gallery helped me from the beginning till the end, they behaved perfectly. The room was decorated incredibly awesome with antique sewing machines and irons. And the most amazing feeling was having Miss Turismo Venezuela, Karen Aliberti to model my fauno dress, now one of my muses without a doubt. I still thank all the people from the gallery, my family, friends, journalist and photographers that were incredibly nice to write wonderful articles so meaningful and so accurate about the realization of this event.

Versión en Español 
Cuando mi mama me conto que me habían dado el permiso para realizar una exhibición en la sala de arte de Sidor en Venezuela, no lo podía creer! Siempre había deseado hacer una exhibición de arte en mi país, después de tantas exhibiciones hechas en el extranjero, y este era el momento y el lugar para hacerlo, en mi bella ciudad natal. Tome mi maleta, desde Roma y metí todas las ilustraciones de moda que tenía, algunos patrones y piezas de diseño junto con fotos de portafolio. En la sala dibujé un gran mural inspirándome al fauno, el vestido que realicé para mi tesis. El fauno habla de sueños, sueños que se pueden convertir en realidad si uno trabaja para ello con todas sus fuerzas, las musas del fauno son mis musas, las que me empujan para seguir adelante y continuar en esta dura carrera.
La gente de la galería de arte me ayudó muchísimo, desde el inicio al final, se comportaron excelentemente. La sala estaba decorada en manera maravillosa con piezas antiguas de costura como planchas y máquinas de coser. Y la emoción más grande fue tener a la propia Miss Turismo Venezuela, Karen Aliberti modelando el fauno, ahora sin duda ella es una de mis musas también. Aun agradezco a la gente de la galería de arte, a mi familia, mis amigos, fotógrafos y periodistas que fueron tan amables de escribir artículos estupendos, así de corazón, tan detallados y significativos sobre la realización de este evento.

Versione italiana
Quando mia mamma mi raccontò che mi avevano dato il permesso di fare una esposizione alla galleria d'arte di sidor in Venezuela. Non ci potevo credere! avevo sempre desiderato fare una mostra nel mio paese dopo di gia tante mostre fatte al estero. e questo era il posto per farlo nella mia bellissima cita natale. Ho presso la valigia e da Roma ho portato tutte le mie illustrazione di moda alcuni carta modelli  e foto di portfoglio, ho realizato un grosso murales ispirandomi al fauno, il mio amato vestito per la tesi di Laurea. Il fauno parla dei sogni, sogni che si possono avverare se uno ci impiega tutta la forza...Le muse del fauno sono quelle mie muse che mi spingono avanti per continuare questa dura strada...
La gente della sala d'arte mi aiutarono dal inizio alla fine, si sono comportati in modo ideale. La sala era pazzescamente arredata con pezzi antichi di cucito come ferri è macchine da cucire. E la emozione più grande é stata quella di avere a la propria miss turismo Venezuela, Karen Aliberti come modella, senza dubbio anche lei una mia musa. Ancora ringrazio tutti gli amici, familiari, gente della sala d'arte di Sidor e Della stampa che sono stati incredibilmente carini a scrivere articoli così bene, così di cuore e accurati sulla realizzazione di questo evento.




To know more about my brand go to:

1 commento:

  1. Wow! I am so excited for you! Congrats on your beautiful exhibition! I hope you get to do it again! xoxo http://www.candicenikeia.com

    RispondiElimina